keskiviikko 25. maaliskuuta 2015

Kun olen vanhaksi tullut.

Kun olen vanhaksi tullut
eikä minun enää tarvitse kasvaa aikuiseksi
minusta on tullut nälkäinen.
Himoitsen tulevia päiviä
kiireellä talletan ja hävitän vanhaa,
koska pelkään aikani loppuvan kesken.

Olen nälkäinen nautiskelija.
Himoitsen kaikilla himoillani,
kaipaan jokaisella solullani
enkä tunne häpeää teoistani.
Nuorena minulla oli koko elämä edessäni,
loputtomasti aikaa tuhlattavaksi.

Kun olen vanhaksi tullut
kiire pakottaa kiirehtimään,
hakemaan viimeinenkin ilo,
taittamaan joka ainoa tähkäpää elämän pellosta.
Korjaan satoa viljelemättä,
noukin kypsiä hedelmiä puutarhassa
ja odotan jonkun jakamaan ne kanssani.

Kun vanhaksi olen tullut
olen tullut nälkäiseksi.
Elämän himosta juovun
ja kypsistä hedelmistä tulen kylläiseksi.

© Kirsti Järvinen  Runon polkuja -15.

Ei kommentteja: