maanantai 2. kesäkuuta 2014

Oman lakinsa laativat.

Puolison kuolema
huomisteni kuolema
muistojen kautta elämään
uppoaminen
usvaan hukkuminen
kantojen kivien yli
kosken partaalle
kuohut ja pelko
elämän pelko

taistelu minuudesta
etsimistä eilisistä
muistoista
yksinäisyyden hedelmät
sanat paperille
mielikuvat ja haaveet
kuin virtaava puro
vailla patoja
kaikki tuska ulos
uusille oville
avoimille porteille
pois kuolemasta

minuuskin on olemassa
kunnes taas lyötiin
sinä et omista
et sinä voi
itseäs ajattelet
ahne ja itsekäs
sait vain asumisoikeuden
minä määrään
minä en lähde
asumme täällä
et voi häätää...

kuulin ja kuuntelin
taistelin henkisesti
olin oikeassa
mutta sota ei lopu
lasken ilmat pihalle
menen sinne ja...
sota jatkuu

minun elämäni
kiertolainen
ilman osoitetta
minua ei ole olemassa
ei minulla ole rikosrekisteriä
en ole henkilötietorekisterissä
en osoiterekisterissä
nykyajan irtolainen
vihattuna
oikeuksiensa puolustajana
miettien
mikä on heidän mittansa
mikä on katkeruuden mitta
kun pyrkivät voittamaan lainkin
omistaja ei määrää
on heidän lakinsa.


Ei kommentteja: